Til denne koncert præsenterer vores egne fløjtenister Hilde og Kristín et kammermusikprogram, der kredser om tid, klang og musikalsk fortælling. Med fløjten som gennemgående stemme bevæger koncerten sig fra det intime og eftertænksomme til det virtuose og sprudlende, i mødet mellem fransk klangpoesi, romantisk kammermusik og en sangbarhed, der binder programmet sammen.
Kristín og Hilde kender hinanden fra deres bachelor- og kandidatstudier på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København, og de studerer i dag begge i solistklassen. Kristín ved Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus og Hilde ved Syddansk Musikkonservatorium i Odense. Begge debuterer i slutningen af 2025/begyndelsen af 2026.Som medhjælpere i Østerbro Koncertforening har de glædet sig til at stå på scenen og vise deres musikalske side for foreningens publikum. Programmet er sammensat af nogle af deres egne yndlingsværker og byder på flere forskellige kammermusikalske konstellationer, sammen med klaver, violin og cello.
