ØSTERBRO KAMMERMUSIKFESTIVAL

11 koncerter 16.-18. maj 2019 i Unitarernes hus

Billetter på Safeticket

Østerbro Koncertforening lancerer i maj 2019 en Kammermusikfestival med 11 koncerter. Koncertforeningens fire ensembler Messiaen Quartet Copenhagen, Nordic String Quartet, Dahlia String Trio og Trio Amerise samarbejder om festivalen med Esbjerg Ensemble, Ensemble Midtvest og Ensemble Storstrøm. Desuden deltager dirigent Christoffer Nobin, sopran Brit-Tone Müllertz, Kammerkoret Camerata og Sigurd Barrett.

Festivalens program sætter fokus på komponisten Hans Abrahamsen, der i 2019 modtager Sonningprisen, og på værker for stort kammerensemble. Abrahamsen er æresgæst og -taler til festivalen, hvor hans værker bl.a. spilles i et fællesprogram af Esbjerg Ensemble og Ensemble Midtvest, og hvor Nordic String Quartet spiller hans kvartetter. Østerbro Koncertforenings fire ensembler slår sig til festivalen sammen for at opføre værker, som på grund af deres størrelse sjældent spilles i danske musikforeninger, bl.a. en kammertransskription af Mahlers 4. Symfoni og Strauss’ Vier letzte Lieder. Det fulde program offentliggøres snarest.

Festivalen muliggøres med generøs støtte fra Østerbro Lokaludvalg, Oticon Fonden, Louis-Hansen Fonden, Dansk Tennis Fond, Bestles Fond og Solistforeningen af 1921.

MEDVIRKENDE:
Dirigent Christoffer Nobin
Sopran Brit-Tone Müllertz
Sigurd Barrett
Esbjerg Ensemble
Ensemble Midtvest
Ensemble Storstrøm
Messiaen Quartet Copenhagen
Nordic String Quartet
Dahlia String Trio
Trio Amerise
Kammerkoret Camerata

• Partoutkort giver adgang til samtlige festivalens koncerter undtaget børnekoncerten med Sigurd Barrett.
  • U12 har kun adgang til festivalens koncerter i følge med en voksen.
  • Til alle Østerbro Kammermusikfestivals koncerter er pladserne unummererede.