Tirsdag d. 5. december 2023

Steele – Wolff – Kiilerich

Parisersalon på Østerbro

kl. 19.30

Emma Steele og Dorothea Wolff får selskab af Ole Bartholin Kiilerich, koncertpianist og vært på DR P2 i et dansk-fransk program af sonater og klavertioer.

Østerbro Kammermusikforening byder på fransk elegance i metermål og i en koncert, der binder tråde mellem to store fadeskikkelser i hhv. dansk og fransk musikliv i det 19. århundrede, nemlig komponisterne Niels W. Gade og Gabriel Pierné. De bliver spejlet i to flamboyante skikkelser fra de parisiske saloner, når Chopins eneste modne kammermusikværk, den sene cellosonate, får modspil i Poulencs melodiøse sange, arrangeret for klavertrio.Med koncertens rammesætning af Ole Bartholin Kiilerich – der vil forsøge at fremmane en stemning af de højloftede saloner i Paris – byder koncerten på virtuos kammermusik og en helt anderledes, stemningsfuld oplevelse udover det sædvanlige.

Program:

Niels W. Gade, klavertrio op. 42 i F dur

Gabriel Pierné, violinsonate op. 36 in d minorFréderic

Chopin, cellosonate op. 65 i g mol

Francis Poulenc, tre sange arrangeret for klavertrio

Billetter: https://koncertforening.safeticket.dk/90706/Parisersalon_paa_OEsterbro