28. November 2017 kl. 19.30

ARGENTINSKE FOLKTETONER | Trio Amerise og Folkeando

Denne aften byder vi på en koncert med argentinsk folkemusik i en ny form, da den oprindelige musikalske kultur med duften af Andesbjergene beriges med de fantastiske klange af Trio Amerises klassiske instrumenter. Rytmer som Chacarera, Zamba, Wayno og Cueca klæder sig med nye farver og nuancer – dog uden at miste sin identitet. Et nyt eksperiment, som kan være begyndelsen på en rejse til nye musikalske mål, hvor det vigtigste og mest spændende er selve rejsen.
Vi i Trio Amerise samarbejder ofte med andre kunstnere, og i dette samarbejde mødes den nordiske, klassiske musikkultur med den argentinske folkemusiks særlige sjæl og rytme. Trioen slår sig nemlig sammen med folkemusikensemblet Folkeando, og sammen vil vi udforske den musikalske bagage, som de tre folkemusikere i Folkeando har med sig fra Argentina. Koncerten kommer til at bestå af musik specielt arrangeret og komponeret til lejligheden.
Folkeando er en argentinsk folkemusiktrio, der spiller musik med dybe rødder i den argentinske folkemusik tradition og deres kendetegn er deres unikke kombination af detaljerede arrangementer og argentinske folkemusikkens særlige sjæl og rytme. Desuden kan man i Folkeandos musik og arrangementer genkende elementer fra den nordiske musik og lyd. Med sin musik skaber Folkeando en intim og stemningsfuld atmosfære hvilken gøre at man nyder rejsen lige fra starten.

Køb billetter på Safeticket her

ARGENTINSKE FOLKTETONER | Trio Amerise og Folkeando