26. Oktober 2018 kl. 19.30

Gæstespil fra Frederiksberg | Opus Zoo, blæserkvintet

Ved koncerten i Østerbro kammermusikforening kan høres musik af bl.a. Berio, Ligeti, Reicha og vores egen Mortensen. Et program der tager os vidt omkring i Europa. Fra Frankrig til Ungarn til Italien, Tjekkiet og vi ender i Danmark.

Opus Zoo blev dannet i efteråret 2013 og består af
Linnea Villén, fløjte, Birgitte Lindum, Obo, Søren-Filip Brix Hansen, Klarinet, Lars Mathiesen, Fagot og Thorbjørn Gram Horn.
Opus Zoo medvirkede i 2014 i P2’s Kammermusikkonkurrence og består udelukkende af professionelle klassiske musikere.
Kvintetten har et bredt repertoire og har spillet koncerter i hele Danmark.
Vi spiller både traditionelle koncerter i musikforeninger, men spiller også mange skolekoncerter.
De sidste 3 år har vi spillet 50 skolekoncerter i LMS regi.
Vi har også haft et samarbejde med pianisten Karina Brix Hansen. Derudover har vi indgået et nyt samarbejde med akkordeonisten Bjarke Mogensen om et koncertprojekt i 2019 i forbindelse med Poul Ruders 70 års fødseldag.

Billetter: 130,- (studerende 70,-)

Gæstespil fra Frederiksberg | Opus Zoo, blæserkvintet